Week van Zorg en Welzijn: Andere activiteiten

Doet jouw organisatie ook mee van 11 - 16 maart 2019?

Page top visual

Tijdens de Week van Zorg & Welzijn 2019 richten we ons vooral op zij-instromers, herintreders en pas-afgestudeerden. Zij maken kennis met ons werk in de sector door te speeddaten, een open huis te bezoeken of mee te lopen. Je kunt als organisatie meedoen met één van deze drie hoofdactiviteiten. Geef er een eigen invulling aan of kies juist voor een heel andere activiteit waarmee je potentieel nieuwe medewerkers kunt aantrekken.

Met welke activiteiten trek jij nieuw personeel aan?

Je kunt bezoekers op verschillende manieren laten kennismaken met werken in onze sector. Hoe jouw organisatie meedoet aan de Week van Zorg en Welzijn bepaal je helemaal zelf. Je kunt één of meerdere activiteiten op verschillende dagen en locaties organiseren.

Een realistisch beeld vertelt zoveel meer over het werken in onze sector dan een praatje over jouw organisatie. Laat je op deze pagina inspireren door een zij-instromer, herintreder, student en iemand die een werk-leertraject volgt.

De activiteit(en) van jouw organisatie meld je eenvoudig online aan via Mijn ZorgpleinNoord rechtsboven of via de rode aanmeldbutton op deze pagina. Let op: Voor het aanmelden van activiteiten, maak je eenmalig een account aan. Hiermee kun je voortaan inloggen op Mijn ZorgpleinNoord.

Laat je inspireren door deze video's

Van boerin tot verpleegkundige

Van boerin tot verpleegkundige

Van verkoper naar begeleider

Van verkoper naar begeleider

Ouderen zijn interessant en uitdagend!

Ouderen zijn interessant en uitdagend!

Gelijk na de havo in het ziekenhuis werken

Gelijk na de havo in het ziekenhuis werken

Tips en aandachtspunten

  • Met welk doel organiseer je je activiteit? En is het dan slim om iets nieuws te bedenken of juist aan te sluiten bij één van de drie hoofdactiviteiten?

  • Denk goed na over hoe je mensen bereikt. Je kunt een persbericht schrijven, social media inzetten, adverteren of mensen rechtstreeks benaderen. Maak gerichte keuzes en vergeet ook niet om jouw medewerkers als ambassadeurs in te zetten.

  • Je kunt bezoekers informatie- of promotiemateriaal meegeven.

  • Zorg je ook voor een follow-up van een activiteit? Laten mensen hun gegevens achter, zodat je ze later nog eens kunt benaderen?

  • Juist door een andere activiteit dan één van de hoofdactiviteiten te kiezen, maak je bij deelnemers misschien net het verschil. Wees creatief en pak het eens anders aan!

  • Lees ook de algemene tips op de homepage.